ESKİLER bilir; mobilya evin ruhunu taşır, anılara şahitlik eder. Kenan Doğulu’nun şarkısında olduğu gibi, “dili olsa da anlatsa” denilir her bir parça için. Bu yüzden de öyle hemen vazgeçmez eskiler o yarenlerden. Uzun yıllar hayatlarına eşlik etsin isterler her bir kanepe, dolap için.
Şimdilerde bu yaklaşımın adı sürdürülebilirlik diye güçlendi. Oysa bir kuşak için bu kelimeyi yaşamak söylemekten daha kolay ve doğal. Tam da o kuşağın temsilcilerinden Koleksiyon Mobilya. 1972’de Ankara Demir Sanayi Sitesi’nde Faruk Malhan tarafından bir atölye olarak hayatına başladı. Malhan’ın deyimiyle hedef her zaman dayanıklı, uzun ömürlü mobilya üretmekti. 50 yılı arkasında bırakan ve ikinci jenerasyonla yola devam eden Koleksiyon, kendi içinde bu yaklaşımı devam ettirirken dümeni, sektörde sürdürülebilirliği güçlendirecek genç beyinlere de kırdı. Yürüttüğü projelerle yeni nesil mobilya üreticilerine ilham vermeye odaklandı.
YEŞİL, ÇEVRECİ MOBİLYA BÜYÜYEN TREND
Koleksiyon Mobilya’nın sürdürülebilirlik hedefleri büyük. Peki ‘yeşil mobilya’ endüstrisi ne durumda? Global araştırma şirketi Statista’nın verilerine göre küresel mobilya pazarının büyüklüğü 2023’te 579 milyar dolara ulaştı. Rakamın 2030’da 873 milyar olması bekleniyor. Yine global çapta araştırmalar yapan Fact.MR da diyor ki, küresel çevre dostu mobilya pazarı 2023’te 46.98 milyar dolara ulaşmış. 2033’te de 107.2 milyar dolarlık bir çevre dostu mobilya pazarı büyüklüğü tahmin ediliyor.
Yani hala bu alanda gidecek çok yol var. Bu kolay bir süreç de değil. Yenilikçi malzemeler, fikirler gerekiyor.
Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Koray Malhan, yeşil ekonomi yaklaşımlarını “Çevresel kaynakları sürdürülebilir şekilde kullanmak, gelecek nesillere daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak herkesin sorumluluğu. Biz de ‘hayatı’ odağımıza yerleştirerek doğru şeyleri doğru şekilde yapmayı hedefliyoruz. Attığımız her adımda, gerçekleştirdiğimiz her yatırımda bu odak bizi ileri taşıyor, uzun vadeli başarımızı destekliyor” sözleriyle özetledi.
ODAĞIMIZA ‘HAYAT’I ALDIK
Koleksiyon Mobilya Yönetim Kurulu Başkanvekili Doruk Malhan da yeşil ekonomi konusundaki felsefelerini şöyle anlatıyor: “Herkes hayatını kaliteli yaşamayı hak ediyor. İnsanların mobilyaya temas ettiği her noktada, evde veya iş yerinde, kaliteli bir ürüne ulaşmasını istiyoruz. Hayata değer veren bir şirket olarak bu konudaki hassasiyetimizi en üst seviyede tutuyoruz. Dünyayı paylaşmak olarak belirlediğimiz sürdürülebilirlik bakış açımız ile sorumlu tüketim ve üretmeye odaklanarak, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak için çalışıyoruz. Bir örnek vermem gerekirse dünya nüfusu artıkça enerji konusunun daha da önemli olacağı çok net bir gerçek. Biz kendi enerji ihtiyacımızı sorumlu bir şekilde karşılamak üzere fabrika çatımıza 4.5 mWp gücünde güneş enerjisi panelleri yerleştirdik.”
Atılan adımlar şirketin sürdürülebilirliği açısından da önemli. Artık şu bir gerçek, yeşil ekonomi ve sürdürülebilirlik uluslararası ticaretin kurallarını yeniden yazıyor. İhracatta önemli hedefleri olduğunu söyleyen Doruk Malhan, “Bugün ihracatımız toplam satışlarımızın yüzde 25’ine denk geliyor. Ancak biz bu oranı 5 yıl içerisinde yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu noktada da ülkemizin üstün işçiliği ve üretim gücünü tüm dünya ile paylaşmak istiyoruz. Ana hedef pazarlarımız Amerika ve Ortadoğu. Bugün ‘Dubai’de ve Amerika’da başarılı iş yapıyorum’ demek her yerde geçerlilik sağlıyor. Mevcut uluslararası başarımızı stratejik olarak belirlediğimiz yerlerde açtığımız showroomlarla artırmayı hedefliyoruz” diyor.
17 YIL DAYANAN MOBİLYA
Doruk Malhan’a göre üretim sürecinde yenilenebilir kaynaklara yönelmek ve üretim faaliyetlerinin çevreye olan etkilerinden sorumlu olmak kadar ürünlerin dayanıklılığı da büyük önem taşıyor. Diyor k; “Mobilya zamana karşı direniyorsa sürdürülebilir olduğu fikrini benimsiyoruz. Koleksiyon Mobilya’nın ürünlerinin kullanım ömrü 15 – 17 yıl. Bu oran ortalama bir mobilya için 7 yıl olarak ölçülüyor. İhtiyaca ve görselliğe ayak uyduramayan ürün sürdürülebilir olamaz.”
Koray Malhan ise bu felsefede iş ve özel hayat dengesinin önemine dikkat çekiyor. Aynı yaklaşımın ofiste de olması gerektiğini söylüyor. Koray Malhan, “İnsanların sosyal yaşantısının önemli bir parçası çalışmak. Evinde nasıl yaşıyorsa ofisinde de öyle olmak istiyor. Dolayısıyla mobilya da bu işin en önemli unsuru. O açıdan günü yakalayan ürünler tasarladık. Bunu yaparken de sürdürülebilirliği gerçekten kendi özelliğimiz olarak koruyoruz. Günümüzde başarılı bir rekabet avantajı elde etmek ve bu avantajı sürdürmek inovasyon ve teknolojiden geçiyor. Mobilya sektörü, geçmişten günümüze önemli değişimlere tanık oldu. Artık sadece estetik ve fonksiyonel tasarımlar değil, aynı zamanda üretim süreçlerinde kullanılan teknolojiler öne çıkıyor. Geleceğin mobilya sektörünü şekillendirmek adına girişimlerimize devam ediyoruz” sözleriyle anlatıyor düşüncesini.
İKİNCİ 50 YILLIK PLANIN ODAĞI SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİM
Peki sürdürülebilirlik hedeflerini sadece kaptan köşkünde belirlemek, sahiplenmek yeterli mi? Doruk Malhan’ın yanıtı net: “Elbette hayır.” Neler yaptıklarını ise şöyle anlatıyor: “Hem binek hem ticari araçlardan oluşan tüm filomuzu elektrikli araçlara dönüştürdük. Şu an da nakliye süreçlerinde elektrikli araçları nasıl kullanılabileceği konusunda Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. Hedefimiz 2030 yılında sadece karbon nötr olmayı başarmak değil, pozitife de geçmek. Ayrıca 16 Ağustos 2023 tarihi itibarıyla çevresel, sosyal ve yönetimsel alanlarda etkin bir yaklaşım benimseyerek sürdürülebilirlik hedeflerine odaklanan prestijli GreenStars Sertifikası aldık. Şirket olarak sürdürülebilirlik konusunu ön planda tutuyoruz ve ikinci 50 yıllık stratejilerimizi bu doğrultuda oluşturuyoruz. Ayrıca sürdürülebilirlik komisyonları kurarak çalışanlarımızın bu yönde fikir ve önerileri için alanlar yaratıyoruz.”
GÜNDEM
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024SPOR
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024GÜNDEM
05 Kasım 2024